10 τροφές για την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας

0

10 τροφές για την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας

Το πρόβλημα της δυσκοιλιότητας είναι ένα ζήτημα που απασχολεί ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού. Ειδικά στη χώρα μας, σύμφωνα με στοιχεία του Ελληνικού Ιδρύματος Γαστρεντερολογίας, περίπου το 20% των Ελλήνων θα αντιμετωπίσει πρόβλημα με το έντερό του τουλάχιστον μία φορά στη διάρκεια της ζωή του.

Ένας βασικός λόγος της δυσκοιλιότητας είναι η κακή διατροφή και απουσία τροφών, από το διαιτολόγιο, που βοηθούν την ομαλή λειτουργία του εντέρου. Επίσης, το ψυχολογικό κομμάτι παίζει μεγάλο ρόλο καθώς το άγχος και το στρες δυσχεραίνουν την όλη κατάσταση αλλά και τη γενικότερη υγεία του οργανισμού.

Παρακάτω σας παραθέτουμε μερικές από τις καλύτερες τροφές για την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.

Γιαούρτι

Το γιαούρτι, εκτός του ότι είναι μια εύγεστη τροφή, βοηθά επίσης στις περιπτώσεις ανώμαλων κενώσεων. Τα βακτηρίδια, στο γάλα που έχει υποστεί ζύμωση, χρησιμοποιούν τη ζάχαρη που υπάρχει σ’ αυτό και την μετατρέπουν σε ωφέλιμο γαλακτικό οξύ. Η ζάχαρη του γάλακτος βοηθά επίσης να κάνουμε μαλακά και πολλά περιττώματα, που περνούν από τα έντερα με μεγάλη ευκολία. Τα φιλικά βακτηρίδια του γιαουρτιού, επίσης, συνθέτουν τις βιταμίνες Β, τόσο σημαντικές για καλή κένωση.

Πορτοκάλι

Τρώγοντας τους καρπούς του επιτυγχάνεται θωράκιση του οργανισμού απέναντι στα μικρόβια και παράλληλα αντιμετωπίζεται η δυσκοιλιότητα. Η φλούδα του πορτοκαλιού είναι ιδιαίτερα ωφέλιμη για όσους αντιμετωπίζουν δυσλειτουργία σε αυτόν τον τομέα. Μεταξύ άλλων το πορτοκάλι περιέχει βιταμίνες C, A και D, ασβέστιο, φώσφορο, κάλιο, μαγνήσιο, νάτριο και σίδηρο. Θεραπευτική δράση έχει επίσης το αιθέριο έλαιο που παράγεται από τη φλούδα του -κατά της βρογχίτιδας- όπως επίσης τα φύλλα και τα άνθη της – τονωτικά της καρδιάς και κατά της αϋπνίας.

Πεπόνι

Γνωστό για τις καθαρτικές του ιδιότητες το πεπόνι περιέχει όπως όλα τα φρούτα φυτικές ίνες που μπορούν να ανακουφίσουν όσους πάσχουν από δυσκοιλιότητα. Παράλληλα, αυτό το δροσιστικό φρούτο ενισχύει τον οργανισμό, καθώς η σάρκα του περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, βιταμίνες Α, Β1, Β2, Ε και C. Το πεπόνι κατάγεται από την Ινδία, ενώ οι Έλληνες το γνώρισαν με τη διάδοση του χριστιανισμού.

Μήλο

Κατά της διάρροιας, των εντερικών διαταραχών αλλά και της δυσκοιλιότητας δρα το μήλο, ένα φρούτο με εξαιρετικά οφέλη για την ανθρώπινη υγεία. Ο χυμός του θεωρείται από τους βοτανολόγους πιο δραστικός από ό,τι η κατανάλωση του καρπού. Τα μήλα, γνωστά από την ομηρική εποχή, περιέχουν βιταμίνες, κάλιο, ασβέστιο, φώσφορο, μαγνήσιο και οξέα.

Σπανάκι

Το πλεονέκτημά του σε σχέση με τα καθαρτικά της φαρμακοβιομηχανίας είναι, όπως εξηγούν οι βοτανολόγοι, ότι δρα με εξαιρετικά αποτελέσματα ως καθαρτικό χωρίς όμως να προκαλεί ερεθισμούς, πόνους ή εθισμό όπως τα φάρμακα κατά της δυσκοιλιότητας. Μια παλιά συνταγή υποστηρίζει ότι η ολιγοήμερη κατανάλωση χυμού ο οποίος αποτελείται από σπανάκι και μήλο σε ίσα μέρη καταπολεμά τη δυσκοιλιότητα. Οι ειδικοί εξηγούν ότι απαιτείται η κατανάλωση τουλάχιστον δύο ποτηριών χυμού ημερησίως. Το σπανάκι περιέχει σίδηρο, κάλιο, ασβέστιο και βιταμίνες Α, Β, C και D.

Λάχανο

Όταν καταναλώνεται ωμό το λάχανο, ή ο ζωμός του, συνιστά θαυμάσιο φάρμακο κατά της δυσκοιλιότητας. Τα φύλλα του περιέχουν βιταμίνες Α, Β, C, θείο, φώσφορο, κάλιο, νάτριο, ασβέστιο και μαγγάνιο. Οι Ρωμαίοι το αποκαλούσαν «φάρμακο του φτωχού» και είναι εντυπωσιακό ότι ενώ καταναλώνεται ευρέως σε σαλάτες οι φαρμακευτικές του ιδιότητες δεν είναι γνωστές στο ευρύ κοινό.

Αλθαία

Η αλθαία είναι γνωστή από την εποχή του Ιπποκράτη, ενώ στα χρόνια της τουρκοκρατίας χρησιμοποιούνταν συχνά για πνευμονικές παθήσεις και φλεγμονές των εντέρων. Το φυτό περιέχει συστατικά όπως το άμυλο, η βεταϊνη, η ασπαραγίνη, η φυτική κόλλα και η πηκτίνη που βοηθούν τον οργανισμό να αντιμετωπίσει πολλές παθήσεις αλλά και να καταπολεμήσει δυσάρεστα συμπτώματά τους όπως είναι η δυσκοιλιότητα. Αν και η αλθαία μπορεί να παρασκευαστεί με πολλούς τρόπους, ανάλογα με την ασθένεια που πρόκειται να καταπολεμήσει, καταλληλότερο για τη δυσκοιλιότητα είναι το αφέψημα από τη σκόνη της ρίζας της. Για να φτιάξουμε το μείγμα χρειαζόμαστε σκόνη από ρίζες αλθαίας και γλυκόριζας σε αναλογία δύο προς ένα. Τοποθετούμε το μείγμα σε φακελάκι, το διαλύουμε σε νερό και πίνουμε ένα ποτήρι κάθε πρωί.

Δρακοντιά

Η δρακοντιά, γνωστή και ως άρο, είναι ένα από τα βότανα με την ισχυρότερη δράση κατά της δυσκοιλιότητας. Μπορεί να χορηγηθεί ως σκόνη, σε ποσότητα μεταξύ 5 – 20 γραμμαρίων, ενώ πολλοί συνιστούν και αφέψημα από τη ρίζα της. Η κατανάλωση της δρακοντιάς χρειάζεται μεγάλη προσοχή αφού περιέχει την ισχυρή δηλητηριώδη ουσία αροϊνη. Πρέπει οπωσδήποτε να φυλάσσεται σε σημείο όπου δεν μπορούν να τη βρουν τα παιδιά γιατί οι κόκκινες ρόγες της έχουν γλυκιά γεύση και αποτελούν «μαγνήτη» για τις μικρές ηλικίες.

Ντομάτα

Έχει αρκετές φαρμακευτικές ιδιότητες, μια εκ των οποίων είναι ότι καταπολεμά τη δυσκοιλιότητα. Αναπτύσσει δράση ακόμη κι όταν καταναλώνεται με τη μορφή χυμών. Η ντομάτα είναι πλούσια σε βιταμίνες, φώσφορο και σίδηρο.

Πράσο

Βοηθά όσους πάσχουν από δυσκοιλιότητα και καταπολεμά τα παράσιτα του εντέρου. Από την άλλη, σύμφωνα με τους διαιτολόγους, μια ολιγοήμερη δίαιτα με πράσα είναι ικανή να σταματήσει τη διάρροια. Ο άνθρωπος το χρησιμοποιεί για περισσότερα από 5.000 χρόνια, καθώς σύμφωνα με ευρήματα το πράσο καλλιεργείτο στην Αίγυπτο από το 3200 π.Χ.